Her Yaşın Ayrı Bir Estetiği Var!

Estetik uygulamalarda cerrahi olmayan alternatifler çoğaldıkça yaş ortalaması da düşmeye başladı. Estetik cerrahi prosedürler nispeten daha katı uygulama kriterlerine sahip. Ameliyat kararı alınmadan önce dikkat edilen en önemli hususlardan biri hastanın yaşı diğeri de hastanın genel sağlık durumunun cerrahi koşullar için uygunluğu. Ameliyatsız estetik uygulamalar; daha az invaziv olma, kişileri gündelik hayatlarından alıkoymama, minimum yan etki, hızlı ve etkili sonuç alma gibi avantajlarıyla tercih ediliyor ve rağbet görüyorlar. PRP, mezoterapi, botoks, dolgu, en çok tercih edilen ameliyatsız estetik tedavilerden birkaçı. Ameliyatsız estetik taleplerde yaş ortalamasının düşmesinde tek etken daha kolay erişilebilir olmaları değil. Yaşlanmanın beklenen etkilerini olabildiğince geciktirmek, sosyal hayata daha özgüvenli bir katılım sağlamak, daha güzel ve daha çekici hissetmek de başlıca nedenler olarak sıralanabilir. Peki her ameliyatsız prosedür her yaş grubu için uygun mu? Daha iyi bir görünüme sahip olmak istemenin yaşı yok. Ancak her yaş grubunun ayrı bir estetiği var!

20’li Yaşlar Cildin En Güzel Zamanları

20’li yaşlar için cildin en parlak ve en sağlıklı olduğu dönem diyebiliriz. Bu dönemde alınan kişisel cilt bakım tedbirleri, ileriki yıllar için yatırım niteliğindedir. Sabah evden çıkmadan önce, akşam uyumadan önce cilt mutlaka temizlenmeli ve uygun nemlendiricilerle beslenmelidir. Cilt uygun bir temizleme jeliyle arındırıldıktan sonra tonik kullanmayı da ihmal etmemek gerekir. Gözenekler cilt yapısına bağlı olarak ilerleyen yaşla birlikte genişleme eğiliminde olurlar. Tonik gözeneklerin sıkılaştırılmasına yardımcı olur. Peki bu yaş grubu için hangi medikal estetik tedavi uygun olabilir? Gençler en çok bu uygulamalara rağbet gösteriyorlar:

– Dudak dolgusu

20’li yaşlarındaki genç kadınlar en çok dudak dolgusu prosedürüne rağbet gösteriyorlar. Dudak dolgusu uygulaması bu yaşlarda; daha dolgun ve çekici dudaklara sahip olmak için tercih ediliyor. Uygun dozlarda ve aşırıya kaçmadan yapıldığı müddetçe son derece natürel ve güzel sonuçlar elde edilebiliyor.

– Jawline (Çene Hattı Dolgusu)

Çene çizgisini belirginleştirmek amacıyla yapılan jawline prosedürü de 20’li yaşlarda oldukça sık talep ediliyor.

– Mezoterapi

Daha parlak ve daha genç bir cilt elde etmek için yapılan mezoterapi uygulaması 20’li yaşlarda akne tedavisini desteklemek ve geleceğe yönelik tedbir almak amacıyla tercih ediliyor.

30’lu Yaşlar Çizgilerle Tanışma Zamanı

Aslını isterseniz yüzde oluşan çizgi ve kırışıklıklarla; hem erken yaşta hem de geç yaşta karşılaşılabiliyor. Bu biraz da genetik bir durum. Ancak kaş çatma çizgileri, kaz ayakları marionette çizgileri en sık 30’lu yaşlarda oluşmaya başlıyor. Beslenme tarzı, sigara kullanımı, 20’li yaşlarda pek de önemsenmeyen cilt bakım uygulamaları, ciltte yaşlanma ve deformasyon sürecini biraz hızlandırabiliyor. Peki 30’lu yaş grubunun en gözde estetik prosedürleri hangileri?

– Botoks

Çizgilenme ve minimal düzeyde kırışıklık problemlerinin giderilmesinde en çok bilinen ve tercih edilen botoks prosedürü, 30’lu yaş grubunun gözdesi. Botoks mevcut sorunların giderilmesi için çözüm; 40’lı yaşlar içinse önlem olarak rağbet görüyor.

– Yüz Ve Dudak Dolgusu

30 yaş grubu kadınlar botokstan sonra en çok yüz ve dudak dolgusuna rağbet ediyorlar. Yüz bölgesine yapılan hyalüronik asit bazlı dolgu uygulamaları, botoksun etkili olmadığı durumlarda kurtarıcı olarak düşünülüyor. Öte yandan dudak dolgusu da dişiliğini dudaklarıyla vurgulamak isteyenler için vazgeçilmez bir seçenek.

– Mezoterapi

Ciltte kolajen seviyesi 25 yaşından sonra azalmaya başlıyor. Mezoterapi enjeksiyonları, kolajen sentezini uyarma özelliğine sahip. Bu sebeple hem 20’li yaşlarda hem de 30’lu yaşlarda tercih edilebiliyor.

40’lı Yaşlar Meyveleri Toplama Zamanı

40’lı yaşlardan itibaren cilt sağlığımız için ne ektiysek onu biçiyoruz. Ancak yine de doğal akışa müdahale edemeyiz. 40’lı yaşlarda ilerleyen zaman daha derin izler bırakmaya başlıyor. Antiaging prosedürlerin en yoğun uygulandığı dönemdeyiz. Çizgilenme ve kırışıklıklara, cilt dokusunda gevşemeler eşlik ediyor. 40’lı yaşlarda tek başına botoks, dolgu ya da mezoterapi yeterli olmayabilir. Listeye şunu da ekleyelim:

– Orta Yüz Dolgusu

Yüz bölgesinde lifting etkisi yaratan bir uygulamaya ihtiyacımız var. Yanaklardaki hacim kaybının giderilmesi gerekiyor. Bunu da orta yüz dolgusu ile sağlıyoruz.